donderdag 15 september 2016

MaMa - uurtje


Af en toe verwen ik mijn dochtertje met een echt mama dagje. Vandaag was het eerder een mama - uurtje. Na een lange dag werken is het soms moeilijk om quality time in te plannen. In mijn zetel ploffen en naar tv kijken is natuurlijk gemakkelijker, maar vandaag heb ik er echt werk van gemaakt om haar te verwennen.

Terwijl ik haar haren kamde en borstelde deed ze zelf haar nagellak af met de Dip&Twist. Dat ze dat zelfstandig mag doen vind ze heel fijn. Ik verdeelde haar haar in vijf vlechtjes en legde ze telkens vast met een loombandjes - rekkertje. Waarom ik dit ‘s avonds doe? Wel als ze straks lekker gaat slapen, en als ik morgen vroeg die vlechtjes eruit haal: dan heeft ze mooie golfjes in haar haar… Ik kijk er al naar uit hoe fier ze dan zal zijn, om naar school te vertrekken!

Met de haren strak gevlochten is de volgende stap in mama tijd: nageltjes lakken! Had ik dat even onderschat ja. Normaal laat ik ze een kleurtje sneldrogende nagellak kiezen uit onze verzameling. Nu had ik een nieuwtje gekocht met bloemetjes en glitters erin… Met als gevolg dat ze graag op elke vinger een bloempje wou, zo kon mama knoeien om dat klaar te krijgen. Maar het is toch gelukt! Of ze morgen nog fris op haar nagels zullen hangen dat is een andere vraag. Maar hé, ze vond het toch een gezellig mama uurtje! En dat is wat telt!

Een ochtendhumeur foto volgt nog! ;-) 

MaMa TeiGetje Silvy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!