zaterdag 10 september 2016

Witter aan de overkant...



De was aan de wasdraad is witter aan de overkant? 

Beste buurvrouw, heb je gemerkt hoe ik helemaal alleen flink mijn tweepersoons lakens omhoog gehangen heb zonder ze op de grond te laten vallen? 
Beste buurman, hopelijk heb jij niet gemerkt hoe ik subtiel mijn witte lingerie tussen de lakens verstopt heb? 

Het gras is groener aan de overkant... 
Jullie hadden een verjaardagsfeestje, de éérste verjaardag op een lange rij. Slingers, ballonnen, tafelversiering en een lange rij stoelen. Aangevuld met een grote parasol en hopen speelgoed. Een tipi tent, kruiptunnels, een grote trampoline en een zwembad. Je hoorde de kindjes plezier maken en gillen tot in heel de straat. Ja, jullie hadden veel plezier. Het feestje duurde tot een stuk in de nacht. De muziek stond luid en de bbq geur van lekker vlees maakte me ook gek... 

Ik geef het toe, ik was stiekem super jaloers! Nee, uitgenodigd wou ik niet zijn. Ik ben maar een buurvrouw en geen familie. Maar ik was jaloers omdat dat alleréérste verjaardagsfeestje zo perfect leek! Ik zag veel mensen toekomen met grote glimmende cadeautjes... Vrienden en familie vulden de héle tuin. 

Hier krijgen de kindjes ook wel cadeautjes. En ze waarderen wat ze krijgen. In hun kamer staat ook speelgoed omdat het beneden te vol word. Maar mama en papa moeten ervoor sparen, en denken de maand ervoor al na over wat te kopen. Familie hebben we ook wel, maar ik maakte nog nooit mee dat de tuin zo vol staat dat er geen stoel meer vrij is...

Is het gras groener aan de overkant?
Als ik in de tuin zit, zie ik jullie amper thuis. Zelfstandig en een job, de babysit is er en de feestjes zullen al gepland zijn. Er komt zelfs een kuisvrouw. Hier is het anders als er vier huppelende kinderen in de tuin rond springen terwijl mama de was omhoog hangt en papa het eten klaarmaakt... Want gaan eten op restaurant dat is er maar zelden bij. Dan ben ik blij dat we allen samen aan tafel kunnen zitten en de kindjes niet bij de oppas moeten vertoeven. 

"Vier?" kinderen, roepen de mensen dan uit. "Dat is toch altijd druk?" Ik heb niets liever als al die gezelligheid bij elkaar. De liefde die je krijgt geeft zoveel warmte. We doen alles voor onze kinderen, dat we soms onszelf vergeten. En het perfecte feestje zien aan de overkant, dat kraakt me. Wij zijn niet perfect. Kunnen niet de allernieuwste jacuzzi kopen of de playstation 4 op de kast zetten. Een reis naar het buitenland zit er al zeker niet in. Maar we zijn er voor onze kinderen en dat voelen ze. Dat is me nu even een grotere luxe. Dus gras wees aan de overkant maar groener, want ik ben blij met mijn eigen witte lakens aan mijn wasdraad! 

MaMa TeiGetje Silvy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!