maandag 7 november 2016

De Sint is aangekomen!



Bedankt lieve Sint! Dat je uitgebreid de tijd nam om onze kinderen hun tekeningen in ontvangst te nemen. Bedankt dat je echt gemeend die kleurwerkjes bekeek en er duidelijk zeer veel waardering voor toonde. Je zag dat het je iets doet om brieven te krijgen, ik zag het in jouw ogen! Bedankt om mijn kinderen hun fantasie te laten leven! Misschien betekend het voor anderen weinig. Maar ik ben blij dat ze nog in magie mogen geloven! Ik zag hun ogen stralen, en dat is me zoveel waard! 


Onze kleine Rodney was er niet bij. Ik vind hem nog iets te jong met zijn 2 jaar, om te beseffen wat die drukte om die grote man allemaal betekend. En het is geen slecht idee geweest om hem thuis te laten. Want de helft van het avontuur regende het serieus erg. Eenmaal dat de Sint aankwam bracht hij de zon mee, maar de handjes van ons kinderen bleven ijskoud. Die grote kinderen kunnen er wel wat beter tegen dan een kleintje van twee jaar. 
Ik zag ook enkele van de jongsten huilen toen ze zwarte Piet zagen. Ze waren bang omdat ze het niet begrepen. En daarom neem ik onze kleine Rodney pas volgend jaar mee! 


Zie je hier de magie in die handdruk? De schittering in hun ogen? Daarvoor heb ik het hele eind in de gietende regen gefietst. Drijfnat en vloekend van de kou kwam ik aan op de verzamelplaats. Kindjes zaten droog en helemaal ingeduffeld in de fietskar, een handig geluk. Maar het uitstapje was het waard! Ze kregen een zakje snoep en een heleboel tekeningen met kleurpotloden. Ze waren moe van al dat dansen met de Pieten. Dus moe maar heel tevreden kropen ze in hun bedje. Benieuwd of ze nu morgen wat braver gaan zijn nu ze beseffen dat hun naam in dat dikke rode boek staat! 

Liefs, MaMa TeiGetje Silvy 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Deel je gedachten over deze blog , jouw mening is altijd welkom!